Ligetvári Anita - Noiseg.hu

Mozgás és légzés

Magamon és másokon is látom, hallom tőlük, hogy mennyire elfáradtak ebben az évben. Előttünk vannak még az ünnepek, ami egy kicsit másfelé tereli a fókuszunkat. Folyamatosak az év végi záróvacsorák is, csoportok, osztályok és vállalatok szintjén. Ilyenkor egy kicsit feloldódik a hétköznapok egyhangúsága, de itt is valójában azokkal vagyunk, akikkel a napjaink negy részét töltjük. Kötelező a munkára és egymás munkájára figyelni az év többi napjain is. Utána jönnek a családdal kapcsolatos teendők, feladatok, majd legvégén magunkra annyi idő jut, hogy élvezzük az ágybazuhanás boldog pár másodpercét.

Sok ember megnyílik előttem naponta, és látom hogy nagyon rossz a helyzet az önmagukra figyelésben. Mindenkire és mindenre figyelnek csak magukra nem. Így viszont a saját tartályuk nem telítődik.

Első lépésben önmagunkat tudjuk feltölteni. Ha engedjük magunknak a minőségi pihenést, kikapcsolódást, akkor tudunk önmagunkhoz, önmagunkba megérkezni.

Tudom, felmerülhet benned az ellenállás, hogy igen, ez a „spiri duma”, de én szavak nélkül is látom, hogy az emberek 95 %-a kimerült rózsaszín nyúlként éli a mindennapjait, és ünnepek ide vagy oda, nem töltődik fel. Honnan látom? A légzésükből. Meg sem kell szólalni, csak lélegezni.

Feszült, felületes, gyenge, erőtlen vagy éppen agresszív légzésmintákat látok. Mindenkinek kialakult a saját elnyomó és túlélő stratégiája, de a rossz hír ebben az, hogy ezzel csak egy rövid életre vettünk bérletet, nem arra a hosszú boldogra, amiről álmodozunk.

A rossz légzés mögött ott vannak a gyermekkori traumák, örökölt sérült szülői, nagyszülői életmintázatok, feszültségek, szorongások, elakadt gyászfolyamatok, rosszul működő szervek, drog, alkohol, nikotin, munka, szex, sport és egyéb függőségek.

Ki a tartozik az öt százalékba? Akiknek ugyan így megvannak, megvoltak a fenti problémáik nagy része, de ők időt és energiát szánnak ennek kijavítására. Dolgoznak magukon. A mai felgyorsult világunkban nem lehet belső munka nélkül megalapozni egy hosszú, egészséges, minőségi életet. Ezért tenni kell. Ugyanúgy, ahogy nem lesz szép fejlett izomzatunk, ha nem edzzük őket hetente többször, akkor hogyan várjuk el, hogy az érzelmeink, az életmintázatunk, az életsablonunk magától fejlődjön, javuljon. Hogyan gondoljuk, hogy ha elnyomjuk, kivetítjük másra a szomorúságunkat, a magányunkat, majd megoldódik, feldolgozódik a valódi fájó érzelem?

Mivel túl sok információ zúdul ránk ezer forrásból, ezért én úgy döntöttem, hogy nem tartok több előadást. Nem állítok össze több információt, amiket egyébként jól lehetne hasznosítani, de senki nem csinálja. Profiltváltok és a beszéd helyett mozgunk és lélegezünk, hogy ne haljunk meg túl korán.

Mi történik egy mozgásmeditáció alatt?

Összekapcsolajuk a légzést és a mozgást. Nem tánc, spontán mozgás. Mindenkinek a saját állapota, habitusa szerint.

  1. Kimegy a feszültség a testből, leföldeljük magunkat.
  2. Olyan izmokat is el kezdünk használni, amiket kikapcsoltunk az autó – munkahely – TV/telefon „szentháromsága” alatt.
  3. Harmonizáljuk a vérnyomásunkat, az anyagcserénket, a légzésünket.
  4. Aktivizáljuk az érzelmeinket. Megtanulunk újra érezni valódi érzelmeket.
  5. Megtaláljuk a belső stabilitásunkat, erőnket.
  6. Énidőt adunk magunknak.
  7. Tágítjuk a komfortzónánkat, így nagyobb, magasabb lesz a stressztűrő képességünk. (Jobban tűrjük, ha főnöknek vagy a párunknak rossz napja van.)
  8. Emelkedik a saját energiaszintünk. (A hatás – ellenhatás törvénye miatt a főnöknek és a párunknak is, így kevesebb konfliktusunk lesz.)
  9. Összeszedettebbekké válunk.
  10. Több választási lehetőségünk lesz az életünkben.

Ha szeretnél ehhez az 5%-hoz tartozni, akkor kezdj el dolgozni magadon!

Közelgő események

  • Nincs esemény

Hírlevél feliratkozás

Rólam

ligetvari_anita_smallA pályaválasztás során a segítő szakmák felé húzott a szívem. Az ELTE­Természettudományi Karán végeztem mikrobiológus­technikusként, és hét évig dolgoztam a Johan Béla Országos Epidemiológiai Központ Mikrobiológia Kutatócsoportjában.
2001-­ben elvégeztem a MANTRA Alternatív Természettudományi Szabadegyetem 3 éves képzését, ahol parapszichológusi oklevelet szereztem.
Ezzel párhuzamosan kezdtem el a Transzperszonális Pszichológia és Légzés Intézet 3+1 éves képzését.
2003­-ban transzperszonális pszichológus­légzéstréner oklevelet kaptam, amelyet ma már Transzperszonális Vivation­légzéstrénernek neveznek.
2008­-ban kaptam meg a transzrelaxációs­terapeuta oklevelemet.
2011­-ben a DONA (Észak Amerikai Dúlák Szövetsége) egyik oktatótanára, Debra Pascali­Bonaro által tartott posztpartum (gyermekágyi)­dúla, majd 2012­ben a Napfogyatkozás Egyesület szervezésében Gyászcsoportvezető képzésen vettem részt.
Jelenleg a LEA (Lelki Egészségvédő Alapítvány) győri, művészeti terápiás­foglalkoztató képzésén veszek részt.
2001 óta egyéni terápiákat, csoportokat, hétvégi műhelymunkákat, előadásokat vezetek és tartok.